Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü

10 tipp, hogy a munkahelyeden is fitt maradj!

2016-01-14 11:15:00
10 tipp, hogy a munkahelyeden is fitt maradj! Napunk nagy részét a munkahelyünkön töltjük és a munka hevében szinte teljesen elfelejtünk odafigyelni egészségünkre. Nem is mindig könnyű, hiszen a nagy hajtásban alig marad idő a testmozgásra vagy, hogy odafigyeljünk az étkezésekre.
Fogadd meg tippjeinket, hogy a munkanap végén is fittnek érezd magad!

1. Felejtsd el a liftet

Ha csak nem az 50. emeleten dolgozol, kerüld el a liftezést és válaszd helyette a lépcsőt. A lépcsőzés egy könnyed mini-testmozgásnak felel meg és karbantarthatod magad, hogy ne fulladj ki, ha esetleg a lift lerobbanna egyik reggel:)
 
A folyamatos ülőmunkától görnyedtek leszünk, a testtartásunk nem megfelelő, a véráramlás is lassabb lesz, főként a láb és a hasi területeken.
 
2. Dolgozz állva!
Az állva eltöltött munkaórák jótékony hatásairól már olvashattál itt. Állva nem terheled annyira a gerincedet és a vérkeringés is normalizálódik, jobb lesz a koncentráció is. Napi pár óra állómunkával sokban segíthetünk szervezetünknek
 
3. Egészséges ülés
Ha viszont a széket választod, figyelj oda a megfelelő ülésre és testtartásra. Legalább napi nyolc órát helytelen, görnyedt üléssel töltesz és ha nem figyelsz oda, később a hát-, és derékfájás fogja megkeseríteni mindennapjaidat. Rengeteg óriáslabda és ülőpárna közül választhatsz, amelyek használata elősegítik a helyes testtartást, erősítik a hát-, és hasizmokat, így elkerülheted a számítógép előtti görnyedést.
Az óriáslabda és a levegővel telt dinamikus ülőpárna tehermentesíti a gerincet és a porckorongokat, megelőzhetőek és orvosolhatóak vele a sok ülőmunka okozta hát-, és derékfájdalmak. A levegővel telt dinamikus ülőpárna és óriáslabda a helyes testtartásra ösztönzi gerincünket.
A levegővel telt párna és labda instabil, dinamikus ülést eredményez, ezért segít fenntartani a koncentrációt is.
 
Egy egészséges felnőtt folyadékszükséglete átlagos igénybevétel mellett napi 2–2,5 liter.
 
4. Folyamatos hidratálás
Sokszor elfelejtünk inni napközben, a nagy rohanásban pedig még inkább. A folyamatos hidratálás nagyon fontos szervezetünknek. Ha teheted mindig tiszta vizet fogyassz és kerüld a cukros üdítőket. Ha elfelejtenél inni, ma már nagyon sok mobil applikáció létezik, ami figyelmeztet, hogy fogyassz vizet.
 
5. Irodai testmozgás
Próbálj meg minden órában felállni az íróasztaltól és mozogni egy keveset. Menj el egy újabb pohár vízért vagy guggolj egy párat az íróasztal mellett. Sok erősítő gyakorlat létezik, amit az íróasztal mellől is elvégezhetsz, így nem csak a tested, de az elméd is felfrissül. 
Például ezzel a pár perces gyakorlattal is könnyíthetsz a számítógép előtti ülés okozta vállfájdalmakon:
 
Egy tanulmány szerint az irodai dolgozók 50%-a szenved nyak és vállfájdalmaktól, ami a hosszan tartó, helytelen ülés következménye. Dán kutatók megállapították, hogy ezzel az egyszerű, TheraBand gumikötéllel végezhető gyakorlattal, akár napi 2 perc erősítéssel  is jelentősen csökkenthető a nyak és vállfájdalom. Ha te is küzdesz ilyen fájdalmakkal, a videóban látható egyszerű gyakorlat nagyban hozzájárulhat ezen kellemetlenségek megszűnéséhez.
 
6. Nassolás
Te választod meg, hogy a főétkezések között mit és mennyit eszel. Könnyen odafigyelhetsz, hogy a kakaós csiga és a csoki helyett egészséges nassolnivalókat vigyél magaddal. Pakolj be gyümölcsöt, zöldséget, aszalt gyümölcsöt vagy olajos magvakat. Meg fogja hálálni a szervezeted.
 
 
7. Mondj nemet a gyorsétteremnek
Tudjuk, hogy néha kevés idő marad az ebédre és egyszerűbb valamelyik gyorsétteremben bekapkodni a szendvicset és a sült krumplit, de ez a legrosszabb, amit tehetsz. Ha teheted főzz otthon és azt vidd be a munkahelyedre vagy olyan környékbeli kifőzdéket keress, ahol választhatsz egészséges menüt is.
 
8. Az irodán kívül se légy lusta
Reméljük mindenki újévi fogadalma között szerepelt legalább egy, sporttal kapcsolatos ígéret is, ugyanis a heti rendszerességű testmozgást senki sem hanyagolhatja el. Minimum heti 2-3 alkalommal ajánlatos valamilyen testmozgást folytatni. Ajánljuk, hogy nézz körül a munkahelyed környékén található edzőtermekben és válaszd ki a hozzád legközelebb álló mozgásformát.
 
9. Kerüld a stresszt!
Igen, lehetetlen. De próbáld meg. A sport egyébként a stressz leküzdésének egy remek módja és még formás alakod is lesz tőle.
10. Találj edzőtársat!
Fogjatok össze a munkatársaitokkal és menjetek együtt edzeni. Tűzzetek ki egy közös célt, amit elértek az év végéig. Együtt könnyebb lesz teljesíteni és a kifogás is kevesebb lesz.
 
 
blog comments powered by Disqus