Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü

5 ünnepi gyakorlat ahhoz, hogy vidám és ragyogó legyél

2018. 12. 20. 15:59:00
5 ünnepi gyakorlat ahhoz, hogy vidám és ragyogó legyél A következőkben mutatunk neked az ünnepi fitnesshez néhány trükköt és tippet azért, hogy így aktív és stressz mentes maradhasson az ünnepi időszakod. Az ünnepi időszak itt van! 

Jönnek a sütik, egymás megajándékozása és az ünnepi díszek. De csak azért, mert könnyű beleélned magad a karácsony hektikusságába, nem kell, hogy elhanyagold az egészséges életmódot. Szerencséd, hiszen nekünk van egy megoldásunk arra, hogy egészséges maradj az ünnepi időszakban is és el tudj kezdeni edzeni.

Miért fontosak az edzések?

Először is, segít csökkenteni a stresszt. A stressz normális (különösképpen az ünnepi időszakban) és bár teljesen megszabadulni tőle lehetetlen, de a tanulmányok azt mutatják, hogy a testmozgás nagyszerű módja annak, hogy a stresszt kezelni tudd. Az edzés pedig javítja a mentális egészséget!

Az edzés olyan endorfinokat termel, amely csökkenti a fáradtságot, növeli a koncentrációt és a tudatosságot és segít az alvásban is – amikor a stressz elleni küzdelemről van szó. Más szavakkal, ha a tested jól érzi magát, akkor az agyad is jobb állapotba kerül.  

Úgy tudsz segíteni a testednek, hogy jobban érezze magát, hogy jobban fókuszálsz arra, hogy milyen ételeket viszel be a szervezetedbe az ünnepek alatt.

Nem azt mondjuk, hogy mondj nemet anyukád házi pitéjére (nem vagyunk szörnyetegek), csak azt javasoljuk, hogy találd meg a megfelelő egyensúlyt az egészséges opciók és az édességek között.  Ez a kombináció a testmozgásra és az egészséges táplálkozásra összpontosítva segít elkerülni az ünnepi súlygyarapodást és ugrásszerűen boldog és egészséges lesz az Új éved! Szóval próbáld ki ezeket a gyakorlatokat magadért – és élvezd azt a néhány bónusz tippet is, amit adunk neked.

Csináld meg a saját ünnepi gyakorlataidat!

Mi a kulcs a sikeres ünnepi edzéshez? Szórakozz jól! Ez az ünnepi gyakorlatsor teljes test edzés biztosít neked az idő alatt, amíg a sütik megsülnek a sütőben. Egyetlen eszközre lesz szükséged – egy TheraBand CLX szalagra. Ez a szalag úgy van kialakítva, hogy hurkok vannak rajta, ami azt jelenti, hogy nem kell megkötnöd vagy csomót kötnöd a szalagra így még kreatívabb gyakorlatok tudsz vele elvégezni.

Próbáld ki ezt az 5 gyakorlatot az ünnepi feladataink közül, azért hogy meg legyen az aktivitás kvótád az ünnepek alatt is az otthonodban.

1. Rénszarvas evezés (felhúzós evezés)

  • Állj a CLX közepén található hurkok közepébe mindkét lábaddal.
  • Fogd meg a szalag végén található hurkokat a kezeiddel.
  • Hajlítsd be enyhén a térdeidet és húzd fel a kezeidet egyenesen az álladig.
  • A kezeidnek közel kell lennie a testedhez és a kezeid nézzenek lefelé.
  • Térj vissza a kiinduló helyzetbe, majd ismételd meg a gyakorlatot többször is.

2. Mikulás zsák dobása

  • Tedd a lábaidat a CLX közepén található hurkokba.
  • Fogd meg a szalag végeit mindkét kezeddel (tartsd a kezeidet együtt)
  • Egyenes karokkal a jobb csípődtől indulva fordulj el balra, miközben a karjaidat felfelé húzod egyenesen a fejed felé, ahogy azt a képen is látod.
  • Tartsd meg egy rövid ideig ezt a pozíciót, majd lassan térj vissza a kiinduló helyzetbe.
  • Ismételd meg a gyakorlatot többször, majd végezd el a gyakorlatot az ellenkező oldalra is.

3. Csúcsdísz felhelyezése (hátrarúgás és kéz kinyújtás)

  • Helyezd a lábaidat a CLX közepén található hurkokba. 
  • Fogd meg a szalag végeit.
  • Dőlj egy kicsit előre és a karjaidat hajlítsd be 90 fokos szögbe.
  • Tartsd a karjaidat a tested mellett és nyújtsd ki a bal karodat a mennyezet irányába.
  • Mialatt kinyújtod a bal kezedet a jobb lábadat told hátra.
  • Tartsd meg egy rövid ideig ezt a pozíciót, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe.
  • Ismételd meg a gyakorlatot többször is, majd végezd el a feladatot a másik oldalra is.

4. Cukorka pálca hajlítás (bicepsz hajlítás)

  • Lépj a CLX közepén található hurkokba és fogd meg a szalag végeit a kezeiddel.
  • Állj váll szélességbe és a könyökeid legyenek a tested mellett úgy, hogy a tenyered felfelé nézzen.
  • Hajlítsd be a könyököd és húzd felfelé a szalagot a vállad magasságáig. Figyelj rá oda, hogy a könyököd szorosan a tested mellett legyen.
  • Engedd vissza a karodat, egészed addig, amíg ki nem egyenesedik.
  • Ismételd meg a gyakorlatot többször is.

5. Ajándék felvétel (jó reggelt)

  • Lépj a CLX közepén található hurkok közepébe váll szélességben.
  • Fogd meg a szalag végeit és húzd fel a vállad magasságáig, úgy ahogy a képen is látod.
  • Tartsd a könyöködet és a hátadat egyenesen, és hajolj előre, úgy hogy a térdeid egyenesek.
  • Lassan térj vissza a kiinduló helyzetbe és ismételd meg a gyakorlatot.

Használd ezeket a bónusz tippeket!

Étkezz egészségesen!

Az ünnepi szezon azt jelenti, hogy a magas kalóriájú életekhez könnyebben hozzájuthatsz. Azonban ha van egy terved, akkor elkerülhetőek az extra kilók.

Egészségesebben enni azt jelenti, hogy alacsonyabb zsírtartalmú ételeket eszel, ez egy egyszerű tipp arra, hogy a mérlegnek kedvezni tudj. A közelmúltban végzett kutatások szerint, azok az egyének akik sikeresen lefogytak az ünnepi időszakban annak köszönhetik sikerüket, hogy előzetesen megtervezték az étrendjüket ezzel sikerült leküzdeniük a rettegett súlygyarapodást az ünnepi időszakban.

Próbáld ki ezeket a trükköket azért, hogy egészségesen tudj étkezni:

  • Mielőtt elmész egy partiba egyél valami egészséges harapnivalót. Válassz valami magas fehérje tartalmú ételt, ami feltölt, így ha kísértésbe esnél egy-egy sós vagy édes harapnivalótól, akkor is csak kevesebbet tudsz enni belőle, mivel a korábbi egészséges étel már ott van a hasadban.
  • Amikor tele szeded a tányérodat a vacsoraasztalnál te kontrollálod, hogy mi kerül a tányérra. Ezért legyen egy stratégiád, fókuszálj inkább a zöldségekre a különböző mártások helyett.
  • Lassítsd le az étel vonatot. Egyél lassabban és élvezd ki az ízeket, így a testednek lesz elég ideje az emésztésre és érezni fogod, hogy mikor vagy tele.

Kezeld magad!

Az ünnepi időszak tele van barátokkal és családtagokkal, ami azt jelenti, hogy nagyon elfoglalt a napirended, ami sok stresszt okoz. Ez a stressz pedig több feszültséget eredményez az izmokban és a test egészében.

Egy korábbi kutatás megmutatta, hogy milyen jótékony hatásai vannak a masszázs terápiának. Megvizsgálták az önkéntesek pulzusszámát és hormon szintjét egy 80 perces kéz és láb masszázs előtt és után. Csupán 5 perc masszázs után a pulzusszám csökkent, valamint a stressz hormonok kortizol szintje is lejjebb ment. De a masszázs nem csak a stresszt csökkenti. Segítséget ad a fájdalomcsillapításban, javítja a hangulatot, segít az izmok relaxációjában és segíti a minőségi alvást.

Így legközelebb, amikor a plázában vagy épp online vásárolsz, ne felejtkezz meg magadról sem!

Ne vedd a dolgokat túl komolyan!

Az ünnepek keményen hathatnak a testedre -  megtalálni a legjobb ajándékokat, időt tölteni azzal a sok emberrel ÉS emellett próbálj egészséges lenni? Ez a receptje a stressznek és a feszültségnek.

Fontos megjegyezni, hogy csak annyit tehetsz, hogy edzel amikor csak tudsz, és fókuszálsz az egészséges ételekre, de ne feledd a szórakozást sem. Ez az időszak örömteli, ezért legyenek vidámak az edzéseid!

Forrás: http://www.theraband.com/news/5-holiday-exercises-to-keep-you-feeling-merry-and-bright.html