Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü

Dolgozz állva!

2015-06-29 10:48:00
Dolgozz állva! Az utóbbi időben egyre több figyelmet fordítanak az állva végzett munkára. Azt, hogy a huzamosabb ülőmunka nagyon káros a szervezetünkre, már régóta tudjuk. A folyamatos ülőmunkától görnyedtek leszünk, a testtartásunk nem megfelelő, a véráramlás is lassabb lesz, főként a láb és a hasi területeken.
Éppen ezért tanácsolják, hogy óránként álljunk fel és sétáljunk egy keveset, vagy ha telefonálunk, azt mindenképp állva tegyük. Ilyenkor is legalább mozgunk.
A sok ülőmunka mellett mindenképpen javasoljuk, hogy sportoljunk rendszeresen, legalább heti 2-3 alkalommal, végezzünk testtartásjavító gyakorlatokat és gondoskodjunk olyan ülőalkalmatosságról, ami kíméli gerincünket, mint a dinamikus ülőpárnák vagy hasadásmentes fitnesslabdák.
 
A legújabb cikkek szerint itt még nem áll meg az ülőmunka okozta kellemetlenségek kiküszöbölése. Ha tehetjük, igenis álljunk fel munkaidőben és végezzünk minden olyan feladatot állva, amit eddig inkább az íróasztalon támaszkodva tettünk.
Napi pár óra állómunkával sokban segíthetünk szervezetünknek. Az állással testtartásunk megváltozik, a vérkeringés normalizálódik azokon a testtájakon, ahol ülve ez lecsökkent. Az állással és a mozgással zsírt is égetünk, így a túlsúly kockázata is csökken.
 
De ne csak a munkahelyünkre gondoljunk, amikor az ülésről van szó. Ha tömegközlekedéssel utazunk, válasszuk inkább a kapaszkodót az ülések kényelme helyett, ha várakozunk valahol, akkor se egyből a padot vagy egyéb ülőalkalmatosságot keressünk!
Ha amellett döntünk, hogy ezentúl inkább állva szeretnénk letölteni a napi nyolc óra munkát, könnyen beszerezhetünk magasított asztalokat, amik kialakításuknak köszönhetően minden olyan funkcióval rendelkeznek, ami egy megfelelő munkaállomáshoz szükséges.
Egy magasított székkel együtt pedig az esetleges „pihenőidőt" is meg tudjuk oldani. Javasoljuk, hogy ha az ülés mellett döntünk, akkor szerezzünk be dinamikus ülőpárnát, ami az aktív ülés egyik elengedhetetlen kelléke, de az állómunkához is alkalmas, rajta állva fejleszthető vele az egyensúlyi érzék. A dinamikus ülőpárnák tehermentesítik a gerincet, észrevétlenül erősítik a hát,- és hasizmokat és a helyes testtartásra ösztönöznek.
 
Ne vegyük félvállról az ülőmunka kockázatait, igenis fontos gondoskodnunk testünkről munka közben is. Dolgozzunk felváltva, ülve és állva is, végezzünk testtartásjavító gyakorlatokat ebédidőben és ne feledkezzünk meg a mozgásról sem!
 
Forrás: Pinterest
blog comments powered by Disqus