Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü

Erőteljes bizonyíték a masszírozó hengerek mechanizmusairól és hatásairól

2018. 09. 19. 10:09:00
Erőteljes bizonyíték a masszírozó hengerek mechanizmusairól és hatásairól

Nem lenne jó, hogy ha egy masszázs terapeuta mindig veled lenne bárhol és bármikor?

Amíg egy ilyen jellegű szolgáltatásban részesülni egy másik embertől nagyon valószínűtlen (és drága) egy olyan eszközök, mint a TheraBand masszírozó hengere lehetővé teszi a myofascial manipulációt mindenki számára, elérhető áron.

A hozzád hasonló szakemberek több ok miatt is, évek óta arra ösztönzik a pácienseiket, hogy használják a masszázshengereket. Nemcsak hordozható, kényelmes és olcsó, de tényleg működik is!

Az igazi kérdés viszont az, hogy hogyan működik, miért működik és mi a legjobb módja a használatának?

David Behm éveket töltött alapos vizsgálatokkal és annak feltérképezésével, hogy a masszírozó henger használatának milyen hatásai vannak és milyen eredmények kapcsolódnak hozzá. 

Az Egészségügyi Teljesítmény Folyóiratban (The Journal of Performance Health) publikálta „Ajánlások és Mechanizmusok a hengeres masszírozással kapcsolatosan” című cikkét, amelyben összefoglalta eredményeit.

Itt van minden, amit tudnod kell a hengeres masszírozásról, közvetlenül magától a mestertől.

 

Miért érdemes használnod a masszázs hengert?

A kutatók bebizonyították, hogy a legtöbb szakember és beteg által elvárt eredmény a masszás hengerekkel szemben – hogy növelje a rugalmasságot és csökkentse a fájdalmat és az izomlázat – a használat során megvalósul. A megnövekedett neuromuszkuláris hatékonyság ötlete meglehetősen új klinikai felfedezésnek számít. Pár évvel ez előtt Dr. Behm és a kutatótársai arra jutottak, hogy a hengeres masszázs hatásának mechanizmusai legalább annyira neurológiaiak, mint izomzatiak.

Hogyan működik a masszázshenger?

Még egyszer, gondoljon rá, úgy, mint „neuroizomzati hengerelés” a „myofasial hengerelés helyett. A mozgástartomány növelése esetén a hengeres masszírozók beindítanak neurális mechanizmusokat és melegedést.

Ez után az afferens bemenet növelése meggátolja a gerinci excitabilitást, ami szabályozza az izom aktivációt. A fájdalomcsillapításról Dr Behm azt a következtetést vonta le, hogy annak az oka a C-rostok és A-delta küszöb késleltetése.

Végül Dr. Behm felismerte a mikrovaszkuláris váráramlás növekedését, mint a görgős masszírozók egyik figyelemre méltó mechanizmusát.

Hogyan tudod helyesen használni a masszírozó hengert?

A legnagyobb eredménye Dr Behn kutatásának az a fantasztikus hír a betegek részére, hogy; a masszázs henger használata NEM kell, hogy fájdalommal járjon, és nem kell addig csinálnod, ameddig gondolod!

A gyűjtött adatai azt mutatják, hogy a 4/10-es fájdalmú hengerelés megfelelő a mozgástartomány növeléséhez és ezek a növekedések elérhetőek akár már 5 másodperc hengereléssel is.

Továbbá megjegyezte, hogy a 60 másodpercnél hosszabb idejű hengerelés nem nyújt további előnyöket a mozgástartomány növeléséhez vagy a fájdalom csillapításához és a bemelegítő nyújtás utáni 10 perces gyakoriságú hengerelés javítja a hajlékonyság tartósságát. De, Dr Behm figyelmeztet arra, hogy az eszköz használata krónikus, hosszú távú hatása nem annyira erősen támogatott, mint az akut panaszoknál.

Add hozzá a masszázs hengert a te klinikai eszköz dobozodhoz még ma

A masszázs henger nem új, nem újszerű és nem innovatív. Ez nem csúcstechnológia, és nem fogja megnyerni az Év fájdalomcsillapítója díjat (valószínűleg). De működik és ez az egyszerű termék az, melyre te és betegeid is támaszkodhatnak a dinamikus eredmények elérése érdekében. Javasoljuk, hogy néhány ilyen könnyen tisztítható eszközt szerezz be te is, hogy a betegeid használni tudják kezelések előtt vagy után.

Vagy még jobb, hogy ha tartasz néhány TheraBand masszázs hengert a váródban, mint a kiskereskedelmi klinikai program része. Ez azt jelenti, hogy a betegeid megtapasztalhatják a fájdalomcsillapítást a klinikán kívül és belül, ami az egyik legjobb szolgáltatás lehet, amit a betegeidnek nyújtani tudsz.

 

Források:

Behm D. Recommendations and mechanisms pertaining to neuromuscular rolling (Abstract). J Perform Health Res.2017; 1(2):14-15

Craighead DH, Alexander DM. The effects of the Theraband® Roller Massager on Muscle Soreness and Cutaneous blood flow (Abstract). J Perform Health Res.2017;1(2):15

Forrás

http://www.performancehealthacademy.com/the-powerful-evidence-behind-massage-roller-mechanisms-and-outcomes.html