Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü

Munkahelyi ergonómia: Hogyan tartsuk távol az ülőmunkát végzőket a krónikus hátfájdalomtól

2018. 07. 16. 11:58:00

Az embereket nem úgy tervezték, hogy napi 8 órát üljenek; de a valóságban a népesség nagy része a munkanapjai jelentős részét ülve tölti. Ez a következő hátrányokat okozhatja: krónikus nyaki vagy hátfájdalom, rossz testtartás és általános feszültség.

Itt jössz be te! A munkahelyi fájdalom oktatása segíthet a betegek tüneteinek enyhítésében.  Azt javasoljuk, hogy körvonalazd a megfelelő munkaállomás kialakítását és írj elő erősítő, rugalmasság fejlesztő, valamint a testtartást erősítő feladatokat.

Hogyan néz ki egy ergonomikus munkaállomás:

Természetesen az egész napos ülés negatívan hat a mozgásszervi rendszerre, de az, hogy a betegek hogyan ülnek, az az egyik legfontosabb tényező. Taníts meg őket arra, hogy megfelelő módon alakítsák ki a munkaállomásukat, és hogy jó szokásokat vegyenek fel:  

  • A fej közvetlenül a nyugodt vállak fölött legyen, ezzel is gyakorolva a helyes testtartást (nyitott mellkas, a nyak és a hát kinyújtva)
  •  A számítógép képernyője a szem magasságában legyen, hogy ezzel is megkönnyítsük a testtartást
  • A könyökök 90 fokos szögben legyenek a tested mellett, valamint a csuklód természetes pozícióba legyen
  • A billentyűzet a könyök szintjén legyen
  • A szék megfelelő magasságban támogatja a térd, könyök és lábpozíciót

Ha a betegeknek van elég helyük az asztalon, a következő lépés a munkahelyi fájdalomcsillapításban az, hogy megmozgassuk őket, mind az asztaluknál mind akkor, amikor elmennek az asztal mellől.

Gyakorlatok melyeket a munkanapod során végezhetsz

Kiemelt jelentőségű a rendszeres testmozgás fontosságát hangsúlyozni azok számára, akik ülő életmódot követnek. Érdemes felkelni és körbesétálni az irodát, ez egy nagyszerű módja annak, hogy megnyújtsuk az izmokat és a vér is elkezdje újra áramolni a testünkben. De ha a betegnek határidőre kell dolgoznia, akkor nincs ideje elhagyni az íróasztalt. Szerencsére a TheraBand CLX egy könnyen kezelhető és hordozható eszköz, amely elfér bármelyik íróasztalban vagy táskában.

Javasoljuk az alábbi nyújtásokat és feladatokat, melyek bárhol és bármikor elvégezhetőek:

1. Nyak gyakorlatok

Nyak hajlítása és nyújtása

2.Mellkas gyakorlatok

Felsőtest edzése

Evezés

3. Alsótest gyakorlatok

Boka mozgatása

Csípő átmozgatása

További javaslatok a fájdalomcsillapításra 

Miután a betegek számára kényelmessé váltak a változtatások és az edzésprogram, elkezdhetsz javasolni egyéb termékeket, melyek aktívan segítik a helyi fájdalomcsillapítást.

Javasolhatod, hogy próbálják ki, a TheraBand edzőlabdát a szék helyett, ami kihívást jelent az izmoknak és folytonos koncentrációra készteti az embert.

Forrás:

http://blog.performancehealthacademy.com/2017/03/22/workplace-ergonomics-keep-chronic-sitters-out-of-chronic-pain/

Tartalomhoz tartozó címkék: blog ülőmunka munkahely iroda
blog comments powered by Disqus