Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü

Teniszkönyök gyakorlatok a páratlan fájdalomcsillapításhoz

2018. 08. 13. 15:17:00
Teniszkönyök gyakorlatok a páratlan fájdalomcsillapításhoz Nincs túl sok olyan gyakorlat, amire azt mondanák, hogy képes önmagában megelőzni mozgásszervi sérülést, az emberi test komplex és a legjobb rehabilitációs technikáknál elvárás, hogy a sérülésből felépülés is dinamikus legyen. 

De, majdnem egy évtizeddel ezelőtt egy klinikán szerzett bizonyítékok alapján történt innováció megváltoztatta a módját annak, ahogy a gyógytornászok, fizioterapeuták, masszőrök, csontkovácsok és egyéb egészségügyben dolgozók kezelik a teniszkönyököt. Figyelembe véve hogy évente emberek ezreinél jelentkezik a teniszkönyök, ez a gyakorlat legalább annyira nélkülözhetetlen, mint amennyire könnyű és hatékony. Ma bemutatjuk ezt az egész világon ismert mozgást és, hogy miért olyan népszerű.

Teniszkönyök kezelési alapok

 

Rizikó faktorok

Mielőtt belekezdünk a gyakorlatba, lássuk mivel is állunk szemben. Miközben a lateral epicondylitis, vagy közismertebb nevén teniszkönyök a neve alapján sportolókhoz köthető, bármilyen korú és foglalkozású páciens elszenvedheti ezt a sorozatos mikro-traumát a könyök környéki izmainál. Ez származhat:

  1. A mindennapok során gyakori, erős markolástól
  2. Ismétlődő, a könyököt vagy ahhoz kapcsolódó izmokat (pl.: alkar) terhelő mozgástól

Ez értelemszerűen veszélyezteti a teniszjátékosokat, de ők csak egy kis részét teszi ki a teniszkönyök betegeknek. Egy átlagembert is veszélyeztet a teniszkönyök, olyan egyszerű dolgok miatt, mint a telefonunk szorongatása, súlyok szorítása a konditerembe vagy ha olyan területen dolgozik valaki, amely során hasonló mozdulatokat végez: festő, szakács, zenész vagy bárki, aki súlyokat mozgat. Ezek a foglalkozások teszik ki a betegek nagy részét.

 

A teniszkönyök értékelése és diagnosztizálása

Ha a páciensed fájdalmat tapasztal a könyökének külső részén, akkor a teniszkönyök gyanúja könnyen felmerülhet. De, van egy pár teszt, amellyel a tarsolyunkban könnyebben kiértékelhetjük ezt az állapotot:

  • Érzékeny pont a laterális epicondyle középpontjától közel és attól közepes távolságra
  • Gyengébb markolási erősség az érintett karnál
  • Pozitív találat speciális teszteknél, mint a Mills vagy Cozen teszt

 

Excentrikus gyakorlat: A teniszkönyök rehabilitáció titka

Tim Tyler tudta, hogy lennie kell egy jobb megoldásnak a teniszkönyök kezelésére. Miután a kelleténél több olyan beteget kezelt lateral epicondylitis-szel, akik sokszor próbálták enyhíteni a tüneteiket, az excentrikus gyakorlatok irányába tekintett, hogy nyugalmat találjon a szenvedő pácienseinek. De miért fókuszált az excentricitásra?

Amíg a tradicionális koncentrikus gyakorlatok (egy gyakoribb formája a mozgásnak vagy edzésnek) az izmok rövidülésére alapszik, addig az excentrikus mozgások nyújtják és ezzel egyszerre összehúzzák az izmokat. A terhelés és nyújtás kombinálásának eredménye egy jobb energia felszívódás, amely erősíti és megjavítja az izmokat és inakat.

„Az izolált excentricitás a FlexBar használatával fontos, mivel sok kutatás bebizonyította, hogy az izolált excentricitással, átformálható egy sérült ín egy egészsége ínná.” mondta Tyler. „A tendinosis és fibrotikus szövet az ínban eltűnik. Ezt kimutatták ultrahangos felvételekkel az Achilles ín modellnél embereknél is.”

Megfelelően használva, egyéb kutatások azt találták, hogy a tünetek hosszától függetlenül a leghatékonyabb találmány a tenisz könyök terápia esetén az excentrikus tréning.

„2007-ben Croisier és társai végeztek egy megelőző kutatást 92 betegnél. A kutatás eredményeképp az excentrikus csoportnál jelentősen kevesebb fájdalmat tapasztaltak, enyhítették a bilaterális gyengeséget, javították a homogén ín integritást és javították az betegség státuszát a másik kontrol csoporttal ellentétben” (Kenas et al. 2015) 

 

Egy gyakorlat mind felett! (és még négy, hogy biztosra menjünk)

 

Tyler forradalmi gyakorlata, a Tyler Csavar az excentrikus tréningekről és mozgásról szerzett tapasztalatainak a csúcspontja, amely tényleges példája az egyszerűségnek. Egy TheraBand FlexBar használata segítségével ez a világszerte elfogadott gyakorlat bizonyítottan csökkentette a lateral epicondylitis-ből származó fájdalmat 81%-kal és 79%-os erősödést eredményez (Tyler et al. 2010; Tyler et al. 2014).

Ez a gyakorlat elegendő lehet a teniszkönyökből történő felépülésre a betegeidnél, de egy átfogó rehabilitációs és erősítő program készítése hosszabban tartó eredményekhez és jobb klinikai tapasztalathoz vezethet a betegei számára. A sérülés menedzsment sorozat ezen részében, megtalálod Tim Tyler 5 legjobb teniszkönyök rehabilitációs gyakorlatát. (beleértve a Tyler Csavart is!) Csak egy FlexBar-ra, egy TheraBand CLX-re és egy TheraBand CLX ajtórögzítőre van szükséged!

Hallgasd meg Tim Tylert, miközben végignézed a gyakorlatairól készült teljes lejátszási listát.

Kattints ide, hogy elmenthesd és használhasd a gyakorlatokat tartalmazó PDF-et, amit könnyen beépíthetsz mindennapjaidba!

 

forrás: http://www.performancehealthacademy.com/articles/tennis-elbow-exercises-for-unrivaled-pain-relief.html

szakmai forrás:

Kenas A et al. 2015. Eccentric interventions for lateral epicondylalgia. Strength Condition J. 37(5):47-52

Tyler T, et al. 2010. Addition of isolated wrist extensor eccentric exercise to standard treatment for chronic lateral epicondylosis: A prospective randomized trial. J Shoulder Elbow Surg.19(6):917-922.

Tyler T et al. 2014. Clinical outcomes of the addition of eccentrics for rehabilitation of previously failed treatments of golfers elbow. Int J Sports Phys Ther. 9(3):365-70.