Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü

Top 5 eszköz a munkahelyi egészségért

2016-01-15 12:18:22
Top 5 eszköz a munkahelyi egészségért Sokan panaszkodnak az ülőmunka során kialakult hát-, derék-, vagy akár kézfájdalmakra. Ezek a problémák észrevétlenül kialakulhatnak, ha nem előzzük meg őket. Összegyűjtöttük a legnépszerűbb eszközöket, amiket az irodában is használhatsz, hogy mindig fitt legyél!

1. Óriáslabda

Ha sokat ülsz, akkor elengedhetetlen, hogy odafigyelj a helyes tartásra. Szék helyett válassz óriáslabdát, mely tehermentesíti a gerincet és a porckorongokat, észrevétlenül erősíti a hát és a has izmait és a helyes testtartásra ösztönöz. Ezek a levegővel telt óriáslabdák még a koncentrációt és a figyelmet is élénkítik, levegővel telt, instabil felületük miatt. Üléshez mindig testmagasságodnak megfelelő labdát válassz, ugyanis fontos, hogy a labdán való üléskor térded legalább 90 fokos szöget zárjon be. A labdát nem csak üléshez használhatod, hanem fitness gyakorlatokhoz is remek eszköz. Néhány izomerősítő gyakorlatot pedig az irodai asztal mellől is elvégezhetsz.

A dinamikus ülőpárnák tehermentesítik a gerincet és a helyes testtartásra ösztönöznek.

2. Dinamikus ülőpárna

Amennyiben nincs lehetőséged a munkahelyeden óriáslabdán ülni, létezik egy sokkal diszkrétebb, ám hasonlóan hatékony eszköz az egészséges üléshez. A levegővel telt dinamikus ülőpárnák hasonlóan az óriáslabdákhoz erősítik a has,- és hátizmokat, tehermentesítik a gerincet és a helyes testtartásra ösztönöznek. A dinamikus ülőpárnák gyárilag felfújt állapotban kerülnek a csomagolásba, így neked nincs más dolgod, csak ráhelyezni a székedre. A tüskés felszínű ülőpárnák élénkítik a vérkeringést és masszírozó funkciót is ellátnak. Különböző formájú, méretű és színű ülőpárna közül választhatsz egyéniségednek megfelelően. Az ülőpárnákat a hátad mögé is teheted vagy ráállva egyensúlyozó gyakorlatokat is végezhetsz.

3. Masszírozó eszközök

Vannak olyan masszírozó eszközök, amelyek kis méretűek, kis helyen is elférnek és nagyon jól jönnek az irodában is! Ezek a tüskés felületű masszírozók élénkítik a vérkeringést, vérbőséget okoznak, ezáltal lazítják az izmokat. Kiváló stresszlabdaként is funkcionálnak, ugyanis a puha labdákat könnyű összenyomni. Választhatsz különböző méretű tüskés masszírozólabdák, vagy masszírozó hengerek közül, melyekkel a fáradt lábaidat is felfrissítheted egy-egy nehéz munkanap után.

A billentyűzet és az egér használat, komoly terhelésnek teszi ki az ujjainakat és a kezünket.

4. Kézterápia

Aki sokat dolgozik a kezével vagy sokat használja a billentyűzetet és az egeret, komoly terhelésnek teszi ki az ujjait és a kezét. Érdemes megerősíteni a kar izmait és kézerősítő gyakorlatokat végezni, így megelőzhetünk sok, kezet érintő betegséget. A rugalmas anyagból készült kézerősítők kis helyen is elférnek, akár a táskádba is bedobhatod. Kézerősítő gyakorlatokat kézerősítő gömbHand XTrainer vagy Digi-Flex segítségével is végezhetsz.

5. Gumiszalag, gumikötél

Nem kell feltétlenül egész nap ülnöd ahhoz, hogy a hátad megfájduljon és rossz tartásod legyen. Fontos, hogy bármilyen munkát is végzel, mindig tarts pihenőt, hogy kicsit kinyújtsd, átmozgasd elfáradt végtagjaidat. Gumiszalaggal vagy gumikötéllel napi pár perc ráfordítással, az ebédszünetben könnyen el tudsz végezni olyan gyakorlatokat, amelyek segítenek például a számítógép előtti ülés okozta nyak vagy vállfájdalmakon.
A TheraBand gumiszalagok vagy gumikötelek között biztosan megtalálod a neked való erősséget!
 
blog comments powered by Disqus