Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Bezár
Termékek Menü

Ülőmunkát végzel és fáj a derekad vagy a hátad? Mutatunk egy egyszerű megoldást.

2018. 07. 02. 14:50:39
Ülőmunkát végzel és fáj a derekad vagy a hátad? Mutatunk egy egyszerű megoldást.

Azok, akik napi 6-8 vagy akár 10 órában is ülőmunkát végeznek, szinte biztos, hogy megtapasztalták már a hát- és derékfájdalom érzését. Ez a probléma az ülőmunka terjedésével egyre gyakoribbá válik társadalmunkban. Az ülő életmód sokkal nagyobb terhet jelent gerincünk számára, mint a fizikai munka vagy az állás, főleg, ha rossz minőségű székben és görnyedt háttal, nem megfelelően kialakított munkakörnyezetben dolgozunk.

Az ülőmunka miatt kialakult hát- és derékfájdalom tünetei között említhető az éles fájdalom, melyet a derekunkban érzünk akkor, amikor lehajolunk, de azt, fájdalmat sem szabad elfelejteni, mely kisugárzik a lábunkban, amikor sokáig ülünk egy helyben vagy épp azt a problémát, amikor este lefekvés után a hátunkban szúró fájdalmat érzünk.

Ha ezek a tünetek számodra is ismerősek, akkor a nem véletlen, hiszen a mozgásszegény életmód ezeket mind előidézheti. A derék alsó szakaszának fájdalma egyértelműen a hosszú és rossz pozícióban történő üléssel van összefüggésben. Természetesen ezeknek a problémáknak a megelőzése a legfontosabb, de ha már kialakultak a tünetek a rossz szokások következtében, akkor is van megoldás. Az egyik legjobban munkahelyen is használható speciális eszköz a gimnasztikai vagy fitnesz labda, ami segít a derék- és hátfájdalom enyhítésében.

Mindig mozgásban

Ülőmunka végzése során naponta több órát is egyhelyben vagyunk és megfelelően kialakított szék hiányában könnyen megfájdulhat a hátunk vagy a derekunk. Ennek megoldására egy remek lehetőség a gimnasztikai vagy fitnesz labdák használata a székek helyett. A labda sokkal kényelmesebb és egészségesebb ülőhelyet biztosít, úgy hogy közben fenntartja a figyelmed és segít a koncentrációban.  Ezek a labdák segítenek az ideális testtartás kialakításában. A labda instabilitása miatt folyton egyensúlyoznia kell a rajta ülőnek, így észrevétlenül felvesszük az ideális pozíciót. A folyamatosan egyensúlyozás pedig abban is segít, hogy javul az egyensúlyérzékünk, ami az életünk más területeire is pozitív hatással lesz. A labda folyamatos használata serkenti a vérkeringést ugyanis megállás nélkül mozogsz. Ettől még több energiád lesz és jobb lesz a közérzeted. A gimnasztika labdák arra is lehetőséget nyújtanak, hogy az iroda elhagyása nélkül tudjuk megmozgatni izmainkat. Már az is nagyon sokat segít, ha csak rugózunk a labdán, de ha több helyünk van, akkor előre-hátra is gurulhatunk az eszközön vagy akár kisebb gyakorlatokat is végezhetünk. A labdán történő ülés főleg a hasizmainkat veszi igénybe, így has prés vagy felülés nélkül is formálhatjuk ezt a területet, amellett hogy a hátunk és derekunk is hálás lesz azért, ha gimnasztikai vagy fitnesz labdán ülünk. Napi több száz kalóriát égethetünk el mindössze azzal, hogy fitneszlabdát használunk, nem irodaszéket.

Mire figyelj, ha el akarod kerülni az ülőmunka okozta hát és derékfájdalmat:

  • Fontos odafigyelnünk arra, hogy ergonómiailag megfelelő testhelyzetet alakítsunk ki a munkavégzés közben.
  • Érdemes ülést segítő eszközöket alkalmazni, mint például a fitnesz vagy gimnasztikai labdák.
  • Mindenképp sportoljuk munkaidőnkön kívül is. Ez nem csak fizikai teljesítményünket növeli, hanem közérzetünk és állóképességünk is javulni fog.
  • Aki ülőmunkát végez, az heti 3-4 alkalommal mindenképpen szánjon időt a mozgásra.

Ha szívesen lecserélnéd az irodai széked, de még nincs gimnasztikai vagy fitnesz labdád, akkor neked ajánljuk a TheraBand gimnasztikai és ProSeries labdáit melyek új szintre emelik az iroda élményt.

TheraBand gimnasztikai és ProSeries fitnesz labda

A TheraBand gimnasztikai labdái főként azoknak nyújtanak segítséget, akik mindennapjaik során sok ülőmunkát végeznek, szeretnék a gerincüket tehermentesíteni, valamint hátfájdalommal vagy akár már derékfájdalommal is küzdenek. A labda tökéletes választás otthonedzéshez vagy nyújtáshoz, de gyógytorna esetén is kiváló választás.

A TheraBand ProSeries labdái abban különböznek a gimnasztikai labdáktól, hogy hasadásmentes kialakításúak. Vagyis a labda dupla fallal rendelkezik, ami azt segíti elő, hogy ha esetlegesen sérülés éri a labdát, az akkor is csak szépen lassan enged le, ezzel elkerülve a sérüléseket. Éppen emiatt, tökéletes választás kismamák és idősebb emberek számára, akiknek fontos, hogy biztonságosan üljenek. A labda segít az izom erősítésében, és kialakításának köszönhetően a nagyobb igénybevételű tevékenységek során is sérülésmentes marad. Természetesen a termék hasonló módon a gimnasztikai labdához, azoknak is ajánlott, akik sok ülőmunkát végeznek, hát és derékfájdalommal küzdenek. Valamint azoknak, akik szeretnének otthon edzeni vagy épp nyújtani.

Mindkét termék 5 méretben kapható azért, hogy testmagasságodhoz a megfelelő eszközt tudd kiválasztani.

Bármelyik labdát is válaszd, számtalan gyakorlat létezik, mellyel erősítheted a tested. Akár edzésre, akár ülőmunkához használod a labdát, mindenképp fontos, hogy megszokjuk és kitapasztaljuk, hogy hogyan viselkedik a labda ülés és edzés közben. Szánjuk arra időt, hogy hozzászokjuk a labdához.

2 gyakorlatok ötlet melyet munkahelyünkön is elvégezhetünk

 

1. gyakorlat: Törzsdöntés

Hogyan végezd a feladatot:

  • Ülj rá a gimnasztikai labdádra úgy, hogy a hátad egyenes legyen és a lábaid a padlón legyenek.
  • Emeld fel mindkét kezed egyenesen.
  • Ezután dőlj előre, egészen addig, amíg megnyúlik a hátad.
  • Majd szépen lassan térj vissza a kiinduló helyzetbe, és ismételd meg a gyakorlatot.

2. Lábemelés

Hogyan végezd a gyakorlatot:

  • Ülj a labdára stabilan, figyelj arra, hogy egyenes legyen a hátad, és a lábaid a padlón legyenek.
  • Támaszd meg a labdát két oldalt a kezeddel.
  • Majd emeld meg az egyik lábad behajlítva úgy, hogy közben a másikat a padlón tartod és stabilan ülsz a labdán.
  • Lassan térj vissza az eredeti pozícióba, majd ismételd meg a gyakorlatot a másik lábaddal is.

A gyakorlatok kivitelezéséhez elengedhetetlen egy biztonságos, magas minőségű labda, mint a TheraBand gimnasztikai labdái, vagy a TheraBand ProSeries fitnesz labdák.

Nincs még ilyen eszközöd?

Nem tudod, hogy milyen méretű labda ideális számodra?

További kérdésed merült fel a termékekkel kapcsolatban?

Várunk téged márkaboltunkban, ahol mindenbe segítünk neked és kipróbálhatod termékeinket.

Ha pedig otthonról kényelmesen szeretnéd kiválasztani a neked megfelelő terméket, akkor webshopunkból is meg tudod rendelni:

TheraBand ProSeries fitnesz labda

TheraBand gimnasztikai labda